Bloggintresserade

9 dec. 2016

Jultankar

Tankar kring, så här före julen!


Dessa tankar skrev jag precis för 1år sen, håller fortfarande med mina tankar. Sätter in skriveriet på nytt.
Ju äldre man blir, så tänker man djupare på julens budskap. Julevangeliet!
Allt runtomkring julen, blir värdelös. Flera år i rad har jag faktiskt funderat på att helt avsluta julklapparna. Och varför det då?
Alla har allt. Ingen lider nöd direkt. Man kan ge "klappar" under året som går, det är inget måste att ge just till jul. Julljus och lampor och levande ljus ger stämning och piggar upp den mörka tiden.  
Det som jag verkligen ofta har frågat mig själv, vad är det som gör julen jul? 
Det är julen i hjärtat och i sinnet som gör stämningen. Inte alla julklappar och massor med mat. Glädjen att få vara tillsammans med släkt och vänner och glädjen i stillheten en juldagsmorgon då man far till julkyrkan. Ja då är det jul i hjärtat.

Jag önskar er trevliga dagar  i advent.
Ha det gott!

Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar