Bloggintresserade

6 dec. 2016

Ändra dina tankar och du ändrar din värld

När man börjat filosofera, så flyger ens tankar till allt möjligt som går att tänka annorlunda.

💕
Våra tankar kan medvetet styras så att man tyder allt till det bästa. Först och främst tänkte jag på rykten som sprids. Skall man tro på dem? Eller skall man tyda allt till det bästa? Vad tycker du som läser? Eller dina negativa tankar, vad gör man med dem?

Kanske du funderar, vad menar hon med detdär? Skall förklara. Tänk en regning dag då någon i din omgivning säger, nu igen regnar det. Meningen är negativ, sväng den! Åå vad bra att det regnar idag, då kan jag få göra någonting inomhus , kanske nån trevlig hobby? Eller när någon klagar över hur hett det var en enda dag på sommaren. Då kan man svänga tanken, va roligt, i dag kan jag simma i havet.
💜

Ett rykte: Fick höra idag att grannen hoppat på sido och varit med en annan på träff till grannstan. Hur reagerar du? Tror du på detta? Eller vad säger du? Det är stor skillnad hur du reagerar på detta skvaller, vill du höra vem grannen är? Vill du höra vem grannen for med? Eller säger du, det finns säkert en saklig förklaring till detta, då har du försökt tyda allt till det bästa. Men om man vill veta mera, då har man gått med i ryktet, som kanske inte är sann, utan har en saklig förklaring. 


Det finns andra saker som händer i en människas liv, som kan vara negativt i andras ögon, men kan ändå vara positivt för den personen som det hände åt. Livet kan förändras till det bättre.

Livet går inte som på räls, den gör avstickare, hit och dit. Ibland är tankarna negativa, man hittar inte det positiva i tillvaron. Det går att ändra sina tankar genom att skriva ner alla postiva händelser i den närmaste tiden som varit och läsa det med postiv syn. Och skriv ner sen det som varit negativt. Jämför, vad och hur vill du att ditt liv skall fortsätta? 

💖


Vill du fortsätta tänka i negativa banor eller postiva? Ta de tre positva som känns bäst,skriv dem på nytt! Bygg dina tankar på det och du märker att det är möjligt.

Lyssna inte på osakliga rykten sprid dem inte, utan tänk alltid först, det finns säkert en annan förklaring till händelsen. För det kan vara en annan förklaring.


Jag har många gånger läst denna nedan rekommenderade bok och fått många nyttiga saker som jag tyckt, att varit bra att pröva i eget liv. Kanske allt inte är bra, men när man läser plockar man åt sig positiva förändringar som man kan ta med i sitt eget liv.                               
💝💞


Läs boken "Lev lyckligt lev positivt" av Norman Pearl Vincent
Här har jag ett citat, vet inte vem som skrivit den, tycker om detta citat, eftersom min filosofi är just detta.

"Ändrar dina tankar och du ändrar din värld"
Citatet har varit mitt motto i många år och när jag tänkt såhär så ändras min tankegång och man blir nöjdare.

Så är livet! Tänk postivt Lev Lyckligt!
💗
Till er alla!
KRAM
TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar