Bloggintresserade

20 jan. 2011

Guldkanter i livet, vad kan det vara ?

Guldkanter, se på bilden, att se de sköna i livet. Det som var roligt idag var att "gubben min" hade kokat kaffe åt mig på morgonen och sa förrän han for till jobbet att jag har kokat kaffe färdigt åt dig. Va roligt! Fast jag har all tid att koka kaffe själv. Omtanken om den andra människan var roligt och det var det som blev en guldkant i min dag i dag. Hoppas "gubben min" också får en guldkant i sin dag. 

Idag har mina tankar igen en gång rullat runt positiv tänkande, för egentligen är det ju det som styr vår dag. Om vi är negativa så styr det negativa våra tankar och dagen blir som dina tankar är. Hittade en fin tankevers och bild som passar bra just idag för mig. Säkert också för andra som läser detta. 

Det finns en Bibelvers som är bra att kunna ta till sig när man känner att egna krafter tryter och det är 
Filipperbrevet 4:13     " Allt förmår jag i honom som giver mig kraft."
Denna vers kan jag säga många gånger i bilen när jag kör till arbetet och då jag känner att nu behöver jag krafter för denna dag som är framför mig....Det hjälper prova på! 

Som du tänker blir din dag, tänk positiv och dagen blir lyckad!

Ha en fin dag!
TITA

2 kommentarer:

  1. Hur har jag fångat dagen: Virkat på en pläd och sen for jag ut och putsade lite snö från terassen och vid påstlådorna och tog bort snö från min bil. Frisk luft är skönt och man andas lättare efter att man varit ute. Var också en stund på balansplattan som ger bättre balans. Tänk jag hade på mig puls-kcalori mätaren och den visade bara 184 kcal på 1 timme. Märkligt ibland brukar 1 timmes utevistelse visa över 300kcal. Jag kan väl inte använda mätaren? JAg matade mina vinterfåglar också så nu har de ett par dagars mat som hänger vid tallen.
    Kanske jag skall fortsätta och virka lite ännu tills jag kan börja steka köttet som jag hade tänkt laga tills "gubben" kommer hem.
    Såhär går dagarna en efter en. Ingen vet egentligen vad var och en gör, om man inte skulle ibland i alla fall skriva ner sina funderingar....Ha det....Tita

    SvaraRadera
  2. Pläden blev färdig igår oj va skönt, den blev alldeles för tung att hålla i när man sitter och virkar.
    Hela huset var full av ungar och ungdomar när yngsta sonen kom hem på permiss från armén på fredag.
    När alla var ur huset fick jag börja damsuga och plocka bort alla koppar och saker som var framplockade. Så gick en lördagskväll i gemenskap 19 personer i ett litet hus....Man ryms bra när somliga sitter på golvet och andra leker.
    Dagen blev fångad! Ha det gott! TITA

    SvaraRadera