Bloggintresserade

6 feb. 2023

Inspirera genom att läsa…….. 😊%

 Inspirera genom att läsa
"Om du vill att ditt barn skall bli intelligent, läs för det. Om du vill att det skall bli ännu intelligentare, läs ännu mer för det."  - Albert Einstein

 
Jag läser mycket, blir inspirerad av många författares skriverier. Men det som är märkligt, jag måste själv välja boken, som jag skall läsa! Boken skall tilltala mig redan då man läser sista sidan, där boken presenterar innehållet.

De senaste böckerna som tilltalar mig är Anders Hansens böcker. De inspirerar och ger mersmak att läsa. 
Info om Anders Hansen. Kopierar från nätet.
(Anders Erik Hansen, född 24 januari 1974 i Tumba församling, Stockholm, är en svensk läkare, psykiater, författare och programledare. Han har skrivit böcker om hur hjärnan fungerar och varit programledare för populärvetenskapliga program i TV, inklusive Din hjärna sedan 2019)

Följande böcker som jag har den senaste tiden läst är religiösa böcker. Främst bibeln, som jag systematiskt har försökt läsa och förstå. Jag vill förstå det jag läser, så hamnar flera gånger att läsa om stycken jag inte förstår.

Läs gärna Bibelns röda tråd av Leif Nummela. Den ger en förståelse, om budskapet i bibelns texter.

Detta har varit böcker som man blir hängiven av och läser gärna likadanna böcker, som har varit aktuella för mig och inspirerar till att läsa mera! 

Ju mer man läser dess mer vill man läsa.
Hoppas det inspirerar er som läser. Lycka till!
Tita
(Bilden är lånad från nätet)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar