Bloggintresserade

18 juli 2022

Valfrihet=Libertatem


Valfrihet = libertatem

Vet ni att man kan välja, egentligen med allt.
Ganska intressant, när man kommer underfund, att alla människor har valfrihet! 

Man kan välja att kritisera allt, vara negativ och dömande, samt söka fel på allt och alla.
Man kan se det goda i allt och se fördelar framom nackdelar i livets olika skeden. 
Man kan se positiva resultat av negativa händelser i livet, genom att se  vilka fördelar det negativa ändå gav. 

När jag tex, är ut på mina länkar kan jag se vackra blommor i dikeskanterna, men som någon annan kan se,  som ogräs.  Bildbeviset ses under min skriveri. 
Oftast är det så att det är mina tankar som kan driva mig, att välja att vara positiv eller negativ.
Min dag blir otroligt mycket bättre att välja positiva tankar och positiva göromål än negativa.

Man kan påstå att vi väljer allt i livets villervalla.

Jag påstår idag, precis lika. Allt är på gott och ont.

Jag valde en motionstur och grönsaksoppa i stället för soffligg och biff.
Och får fråga er,  vad tyckte ni om mitt val? 

Det som är nära mitt hjärta är att religiösa frågor, tex, man kan välja att tro på Gud och man kan välja, att inte tro. 
Allt är valbart, men är allt rätt, det är en fråga?

Vi väljer och vi tar ansvar för det vi gör! 

Gott folk, det är enkelt! Gör ditt val, att tänka positivt och tänk naturenligt, var nöjd med det du har, fika inte efter det, som grannen har. 

Allt gott, med sommar tankar!

Tita

( bilderna är alla egna )


 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar