Bloggintresserade

8 juli 2022

Omne tempus habet



Omne tempus habet

Allt har sin tid!

Alla göromål och hobby  tar sin tid och man kan säga också att allt har sin tid.
Det jag tyckte om att göra för 20 - 30 år sen, har man inget  intresse av idag, inte ens att nånting av det lockar en att göra. 

Nya möjligheter, nya mål finns i tankarna och framförallt hobbyn förändras. Jag  vill utvecklas och  höja konditionen, jag vill minnas mina medmänniskor, jag vill hjälpa någon utstött, osv.

Idag så var min målsättning 10 km promenad och frisk luft. Och det fick jag. Sen tänkte jag att under promenaden kan jag be för mina bönebarn, som jag lovat be för. Ibland har jag verkligen kallat mina promenader för böne vandringar. Och jag hoppas, att alla jag ber för känner på sig, att någon ber och tänker på dem. Ibland så bara tänker jag på dessa människor, men jag får inte en bön i ord för dem.  Ni vet ju alla hur det är, när man skall be, man somnar eller så har man inga ord. När man går ute, kan man ju inte somna så det är ett bra sätt att tänka och be för medmänniskor.
Jag läste en bok en gång, tror jag i nåt sammanhang har nämnt det i mina skriverier. Bokens författare hete Norman Pearl Wincent. Boken heter, tänk positivt lev lyckligt. Han uppmanar att skjuta böner på folk. De människor man möter, i butiken, på vägen, på länk och på jobbet. Var du än befinner dig. Be för dem och önska dem välsignelse, i tanken, och se bara glad ut, du behöver inte säga det högt. 

Otroligt vilken förändring ditt beteende kan göra på folk. Någon till och med hälsar och någon säger några ord. 
Det sägs ju som du ropar mot skogen så får du svar med samma röst och med samma mått.

Så gott folk, detta var mina funderingar kring min motionstur idag.

Allt gott till er alla!

Tita

Omne tempus  habet (latin)= Allt har sin tid

( första bilden är min egen bild, den andra är lånat från nätet)






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar