Bloggintresserade

12 sep. 2020

Glädje i naturens sköte!

Glädje i naturens sköte!

Igår när jag vandrade i naturen, hittade jag en rönnbärsbuske, den var inte ännu ett träd. Blev så jätteglad åt den, för nu får jag lite prydnad till en båt som hänger på väggen. Blir alltid så glad och tacksam över allt vackert i naturen. Det lugnar sinnet att njuta av allt runtomkring.
Kom att tänka på räven som skulle äta rönnbär, men fick inte ett enda rönnbär, för trädet var för högt. Till slut gav räven upp och sa, de är sura vill inte ha dem. Det finns ju ett ordspråk där det sägs om räven, när han gav upp och sprang bort från rönnbärsträdet, ”Surt sa räven om rönnbären”
Detta uttryck kan man använder ibland om saker som man inte får som man önskat sig, då passar det bra att säga: surt sa räven om rönnbären, jag vill inte ha dem. 🤣😂  Så kan det gå!
Rönnbären är ju inte goda direkt, men man får en god gelé av rönnbären, som man kan äta med stek, och potatis.  

Nog har jag varit glad också åt alla de vackra rosorna som nog är planterade som gett så mycket glädje av att få foto dem och njuta av dem i blombänken.

Framförallt är naturupplevelser ett glädjeämne och det känns glädjande, att få vara och motionera och få frisk luft och öka på motståndskraften till kommande vinter.

Med glädje och tacksamhet för stunden!

Trevlig höstkänsla!

Tita








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar