Bloggintresserade

22 sep. 2020

Glädje och tacksamhet! 🙏🏼♥️🥰

Tack! 🙏🏼🥰
Med tacksamhet och glädje över gårdagens goda besked, börjar jag dagen med att skriva om tacksamhet!

Det som en vän sa åt mig igår, efter glädjebudskapet: att ingen förstår kampen och känslan efter att fått ett gott budskap hur tacksamheten flödar och glädjen bubblar. De som upplevt något liknande förstår hur det känns! Med glädje i mitt hjärta, fortsätter jag vara tacksam och glädjas över varje ny dag!

Det som kom i mina tankar, idag, hur kan jag vara tillräckligt tacksam och hur skall jag visa min glädje? Hur skall jag få fram hur glad jag är! Hur tacksam jag är för alla böner och vänner som bett och varit med i tankar och gett stöd!  Tusen tack til er alla! 🙏🏼♥️

🥰🍁🍂🌾Höst hälsningar och distans kram till er! 🌾🍂🍁🥰

Tita

En psalm om tacksamhet:
August Ludvig Storm 1891

1.
Tack, min Gud, för vad som varit,
tack för allt vad du beskär.
Tack för tiderna som farit,
tack för stund som inne är.
Tack för ljusa, varma vårar,
tack för mörk och kulen höst.
Tack för redan glömda tårar,
tack för friden i mitt bröst.

2.
Tack för vad du uppenbarat,
tack för vad jag ej förstår.
Tack för bön som du besvarat,
tack för vad jag inte får.
Tack för livets hemligheter,
tack för hjälp i nödens stund.
Tack för nåd som ingen mäter,
tack för blodets fridsförbund.

3.
Tack för himmel blå i livet,
tack för moln du strött därpå.
Tack för solljus, av dig givet,
tack för mörkret likaså.
Tack för prövningar och strider,
tack för hopp som uppfyllts väl.
Tack för dagen som framskrider,
tack för hopp som slagit fel.

4.
Tack för rosorna vid vägen,
tack för törnet ibland dem.
Tack för resta himlastegen,
tack för evigt tryggat hem.
Tack för kors och tack för plåga,
tack för himmelsk salighet.
Tack för stridens klara låga,
tack för allt i evighet!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar