Bloggintresserade

21 nov. 2023

Kost och motion än en gång. 🍇🥦🥒🥗🍛%

 Kost och motion än en gång. 🍇🥦🥒🥗🍛


Sitter på balkongen i +26 ˚ värme.

Tacksam för att få sitta och fundera på dagar som kommit och gått.

Samma hotell Marola Park som på år 2019, och i Teneriffa. Här har vi vandrat  hela veckan, med olika speciella upplevelser.  Allt skriver jag inte här.

Ändå med tacksamhet i hjärtat att få vara här en längre tid.

Med inspiration i tankarna till nya handarbeten och göromål till vinterns kalla dagar.  Motion i värmen har nog varit på första plats, på grund av att b- gluc steg till höjden efter pizzamåltiden en kväll. Jag hamnade att tänka igen en gång, att man inte får äta normal kost och vara snål på pizza som jag verkligen ibland blir. Efter pizzamåltiden mådde jag så illa och kände mig stinn. Tog blodsockret sen vi kom till hotellet. Och det väckte mig igen från sömnens dvala att jag kan inte äta normal kost, utan måste se kolhydrat innehållet. 

Efter detta konstaterande, har vi framförallt tänkt på kosten och motionen.

Fisk, broiler och sallad har varit huvudkosten. Och potatisen har minimerats. Gubben har fått min del av franska och annat som inte passar.


Varför skriver jag om kosten och kolhydrat minskning?

Jag vill verkligen uppmuntra Diabetes 2  personerna att minska på kolhydraterna.

Min blodsockerkurva sänktes betydligt och till nästan normal nivå. Och pizzan kommer jag inte att äta, annat än smaka en bit och påminna mig att den höjer sockret till skyarna. Så nu när jag hör ordet pizza blir jag förskräckt. Tänk att pizza snålandet flög sin kos.

Tacksam för den insikten.


Skriver om andra upplevelser i nästa skrift. 


Allt gott i den värmen ni befinner er i!  


Tita

 (bilderna är egna)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar