Bloggintresserade

30 sep. 2023

Observationsförmågan…….%



Observations förmågan 

Idag då jag var på länk, fick jag skriv ideen  till bloggen och det blev om att observera sina medmänniskor, lika detaljvist som när man observerar en fyr- femväppling bland 1000 st, 3 väpplingar.

Ofta tänker man nog, att nog ser jag mina medmänniskors mående och behov. På länken observerade jag igen 2 fyrklöver, det är 57 fyrklöver i år.
Nå vad blev min analys av detta. Joo att observera, att kunna lyssna, att kunna se medmänniskor, de som jag möter, de som jag umgås med. Att minnas vänner som bor längre bort, med ett kort eller samtal. Så kom jag på att jag rignde ju igår våra resevänner som bor i Helsingfors. Glädjen var stor då jag rignde och fick tala med frun i huset. Det är att minnas trots att man inte kan och hinner träffas. 
Minns också våra tidigare vänner som av ett eller annat orsak inte vill ha kontakt, men som ändå är i minnet, med många fina upplevelser i vårt tidigare liv.   Önskar dem allt gott i sin tillvaro. 
Det är att se också genom olika livskriser och kunna förstå hur livet inte blev som man hade planerat. Meningen med livets svägningar och motgångar, med ett eller annat som kommer emot, kan också ha en mening.
Jag tänkte i mitt stilla sinne på länken, var tacksam för människorna som är runtomkring, som stöttar och velat minnas i bön och tacksamhet.  
Det som är viktigt är att kunna se och observera, men också att kunna lyssna,  att inte avbryta om någon vill prata. Lyssnandes gåva är guld värd.
Ta vara på sådana vänner och bekanta. Allt gott till dig idag! 
Kram Tita

Så min lovsång idag är:

På dig min Gud förströstar jag
När oron skymmer min morgondag
För jag vet du är trofast emot mig
När svårigheter omger mig
Så är jag ändå trygg hos dig
För jag vet att du aldrig lämnar mig

Är det natt eller dag
Herre på dig förtröstar jag
Gud du är alltid nära mig
Ingen förändring finns hos dig
Du är den samme igår och idag och i evighet
Du är min framtids säkra grund
Du som står fast vid ditt förbund
Min klippa är Du
Allsmäktig Gud, jag ärar dig

På dig min Gud förströstar jag
När oron skymmer min morgondag
För jag vet du är trofast emot mig
När svårigheter omger mig
Så är jag ändå trygg hos dig
För jag vet att du aldrig lämnar mig
Är det natt eller dag
Herre på dig förtröstar jag
Gud du är alltid nära mig

Ingen förändring finns hos dig
Du är den samme igår och idag och i evighet
Du är min framtids säkra grund
Du som står fast vid ditt förbund
Min klippa är Du
Allsmäktig Gud, jag ärar dig
Gud du är alltid nära mig

Ingen förändring finns hos dig
Du är den samme igår och idag och i evighet
Du är min framtids säkra grund
Du som står fast vid ditt förbund
Min klippa är Du
Allsmäktig Gud, jag ärar dig
Min klippa är Du
Allsmäktig Gud, jag ärar dig
Min klippa är Du
Allsmäktig Gud, jag ärar dig

Källa: Musixmatch
Låtskrivare: Bo / Elsa Järpehag



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar