Bloggintresserade

1 okt. 2023

Känsla av: ensamhet, övergivenhet…..%


Känsla av: Ensamhet, övergivenhet …../

Den sista ensamma äpplet fick jag äta idag. Nog var den god!
Kan ni tänka att den stackars ensamma äpplet,  satt kvar i trädet, de övriga tre hade fallit på marken och getingarna mumsade och åt dem.
Jag fick det sista äpplet för i år, som jag åt gladeligen med glädje.

Vi människor kan också känna ensamhet, trots att man har människor runtomkring. Varför  känner man sig övergiven, kanske orsaken är, om man blir förbisedd eller inte blir räknad med, eller att man inte får muntur, eller att min åsikt inte är av värde.
Det som också spelar en stor roll i ens liv är om man får spontana besök, folk som bryr sig om just mig.  Då bubblar glädjen i hjärtat. Men om ingen besöker en spontant, känner man sig förbisedd och i sådana fall kan känslan av ensamhet dyka upp. När det blir längre tider som ingen besöker en, så kommer övergivenhetskänslan  och man kan t.o.m få ångest över sin ensamhet. 
Därför gott folk, se din omgivning, finns det ensamma som behöver besök, just av dig. Gör ett besök! 

Av ett ensamt äppel kom detta skriveri idag!

Hoppas oktobermånaden blir färgrik och varm!

Allt gott och känn dig omtyckt av mig, trots att jag inte känner dig som läser!
Kram❣️ 
Tita




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar