Bloggintresserade

12 sep. 2023

Inspiro… %


”Inspiro”  /

”Inspiration (av latin inspiro, inblåsa, väcka liv i), ett stimuli som sätter igång mental verksamhet. I talspråk har ordet felaktigt kommit att betyda motivation eller kreativitet (särskilt sådan som direkt är påverkad av någonting). Historiskt har ordet används av kristna för att beskriva en ingivelse från Gud.”
Detta finns i google!

I höst har jag varit inspirerad att försöka städ ett rum i taget. Få i ordning rummen, skåpen lådorn och kasta bort, det som inte går att använda.
Eller att föra till missionen det som går att använd. Det som jag  inte själv har använt på ett år, kommer jag antagligen inte att använda, bättre att ge bort än att fulla skåpen med oanvändna saker och kläder.

I höst har det varit regnigt, men också varmt, så min motionsinspiration, motiovation har varit lite nedsatt. Igår var jag och handlade med min man, och satte varorna i bilen och sa åt mannen, att jag går hem från stan. Kände nog motiovation att gå. Men ack vilken värme det var, så fick riva av mig jackan. Svetten rann och farten blev låg. Jag blev lite ledsen över det, för jag tänkte, bara inte inspirationen försvinner med att jag fick så varmt och farten blev sänkt. Envis som jag är så gick jag hem ändå. Med den påföljd att när jag går saktat, börjar det kännas i höften. Linkade den sista km hem, så nu är jag rädd att motiovationen till motionen försvann.  Så gott folk, det blir en ny länk idag, ungefär lika lång som igår. Men klädseln, blir lättare så jag inte behöver sänka farten. Vi får se hur det går idag!

I sommar har handarbeten haft paus, så jag har inte fått gjort så mycket med virkning eller stickning. Jag påbörjade med en dopklänningsvirkning då vi var till Norge, men det blev inte mycket virkat. Här hemma har jag plädvirkning, som jag ändå fått virka lite på. Varit kreativ med mormorsrutorna, blandat färger som jag själv tycker att jag varit inspirerad av. Vi får, se vad slutresultatet visar när det är färdigt.

Här kom lite om inspiration och motiovation. Det behövs sporrande ideer, till vissa saker och visst kan man tänka att det är julstädning och julklappar 
med städning och virkning. Motionen är visserligen en handling för hälsan, så det är ju inspirerade göromål.

Allt gott i höstsysslorna!
Kram till dig som läser! 🥰
Tita













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar