Bloggintresserade

30 nov. 2022

Cafe’ jobb! Min första dag!


30.11.22

En berättelse om jobb händelse….

Jag hade fått arbete i ett cafe’ (där jag aldrig har jobbat) och jag hamnade, att  laga allt från början. Fanns ingenting i kylskåpet och ingenting i bullaväg. Kaffekokaren var lite suddig, likaså bordet där kaffekokare  var. Jag satt och funderade, då det kom in 4 personen i cafet. En son med sin gamla pappa. De två andra, vet jag inte riktigt,  om de hörde till samma gäng som pappan och sonen, det blev på oklart. De pratade nog med varandra.  De beställde ingenting, de bara var som ett bihang till sonen och pappan.
Gammla pappan ville ha kaffe, nå såklart kokade jag kaffe satt lite klumpig socker i kaffekoppen och det föll ganska mycket mer socker i koppen än ett par skedar. Så ropar sonen, inget socker i koppen, han skall inte ha socker. 😚. Nå jag tar inte bort sockret, gamla gubbar tycker om socker. Jag tyckte lite synd om gubben, som inte skulle få dricka kaffe med socker.  Sonen, var ampper och irriterad.  Verkade som om han hade blivt tvingad att fara ut med sin gamla pappa.  

Vad är budskapet med berättelsen?

För mig blev det en sån tanke att sonen ville på någotsätt bestämma över sin pappa, eftersom han hamnade fara på cafe’ med honom och han skulle kanske hellre ha legat på sofflocket efter jobbet. Pappan var lite oföretagsam och sa inte så mycket, men kaffe ville han ju ha, men skulle inte få socker i kaffet. Jaa varför skulla han inte få socker? Hade han diabetes, eller hade han i tiderna sagt åt sonen att sätt inte för mycket socker i kaffet eller maten.
Vet inte, men kanske sonen ville ge tillbaka åt sin pappa från sin barndom! 

Jag saknade vänlighet i sonens beteende, eftersom de kom till cafeet, samt dendär varma gemenskapen, som man kan ha när man far med nån släkting till cafe’

Hur skulle du ha varit?

Tänk att dethär var min dröm i natt, och jag mindes den, sen analycerade jag drömmen! 

😚😊

Tita




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar