Bloggintresserade

2 okt. 2022

Tänk efter före…

Funderade på fenomenet att döma människor, enligt egen uppfattning. 
Tankar nedan på bilden tycker jag säger mycket! Det är viktigt att först tänka efter, förrän man uttalar sig.

Ofta är man snabb med att kritisera och säga sånt om människor, som man inte vet, hur de har det?  

Skulle det inte vara bra om man tog reda på hur det verkligen är och sen kan man fast försvara dessa människor i stället för att döma och kritisera.

För mig är mina motionsturer  ett bra sätt att filosofera och alla olika tankar kommer när man går i naturen eller på något ärende i staden.

För att få mera rörelse i kroppen så är det bra att ha ett ärende som måste uträttas och sen kan man ta sin motionstur på samma gång. 

När jag går mycket, så minskar förhöjda blodsockret, och jag får diabetes att hållas  normal, än då jag sitter stilla.

Så gott folk, diabetes syns inte utanpå den finns. Man bör röra på sig så mycket som möjligt. 

Döm inte mig om ni ser mig på gångbanan, jag går för min hälsa. 
Motionerandet är också bra för andra sjukdomar. Ni som ser mig tänk hellra, vad bra att hon orkar gå för sin hälsa.

Önskar alla en energi givande motionsturer.

Allt gott till er alla!

Tita

 
(Ordet döma, uttalas dömma, men skall skrivas döma. 
Bildens text är lånad från nätet, fotot är mitt eget.)




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar