Bloggintresserade

8 mars 2019

Det finns alltid två sidor av allt. Tänk positivt i alla fall


Trevligt med snöväder och vad härligt vackert det blev med snö på träden. Det enda negativa är ju att man trodde att våren var på väg och nu har vi egentligen julväder.

Man kan alltid se allting från två sidor och lika är det med väderleken och livet överhuvudtaget.

När jag tänker på tiden som gått, finns det både positiva och negativa händelser. Och tänker jag på olika saker som hänt, så sist och slutligen får jag konstaterar, att det har varit positivt och lärdomsrik allt som jag upplevt och upplever. Man är mycket starkare än vad man tror och det bästa tankesättet är att man inte får en större börda än man orkar bära.  
Det som fortsättningsvis förvånar mig är hur man själv och andra reagerar, när människor får sjukdomar och motgångar i familjen. 
Min Helsingfors väninna ringde och ringer allt som oftast och hon är en sympatisk människa som vill höra hur vi har det och hur det går.  Hon har en förståelig empatisk personlighet och nog är jag tacksam att hon finns.
Vi har några goda vänner i vår omgivning som bryr sig och vill höra hur vi har det, dem är jag också tacksam över. Glad att de hör av sig och utbyter tankar.

Känner tacksamhet och glädje för dessa fina människor som har hjärtat på rätt ställe. Nämner ingen med namn, men ni vet själva vem jag menar! Tack tack!

Det finns inte någonting negativt i livet som inte också har en positiv utveckling, för framtiden. Därför är det viktigt att vi tänker positivt i stället för negativt och låt hjärtat leda dig till rätt beslut i alla livets händelser.

Tacksam är en gåva från ovan!
Trevlig helg till er alla god vänner! 💞💞💞💞
Tita
( bildtexten är lånad från nätet)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar