Bloggintresserade

12 feb. 2019

Krafter till er alla, sluta aldrig drömma!

Krafter till er, och sluta aldrig drömma!

Livet, det är att ta hand om de sina, barn och barnbarn. Släkt och vänner. Man turas om att bry sig om, just då för stunden när personen har det som mest tungt i livet.

Det är viktigt att man kan ställa upp för barnen och barnbarnen om det behövs, inte då om det inte behövs.  Ena gången är det ena barnet som behöver stöd en annan gång ett annat barn. 

Sen är det släktet som behöver tillsyn, ifall man har föräldrar i livet som behöver hjälp. Det måste jag konstatera, jag har aldrig ångrat det att jag ställde upp för mina föräldrar när de behövde mitt stöd i olika åtgärden, för att de kunde bo hemma. Inte var det lätt alla gånger, men nog var det ju tungt att varje dag ställa upp och göra livet lättare för dem. 
Jag har nu efteråt tänkt att nog får man vara glad och nöjd att man gjorde det och såg hur tacksam de var när man hjälpte. Så klart tar detta från ens egentid och ens  privata liv. Men mänskligt tänkt, så lever ju människorna inte så hemskt många år efter att man drabbas av nån allvarlig sjukdom, eller att man blivit äldre, man får nog krafter mer än man tror, fast det är tungt.

Allt har sin mening, allt har en början och ett slut!  Allt har sin tid!
Det som jag gläder mig just idag är att vi ändå kunnat se framåt och om, ja får säga OM allt går som vi planerat och om det är meningen, så far vi på en 1 månads utlandsresa i höst. Men vi tar en dag i taget och ser tiden an, om allt är som det skall, om vi har hälsa så vi kan, kanske drömma  oss under palmernas brus, några veckor. Så då..... blir drömmen sann....

När man tänker hur vårt pensionärsliv har börjat, så får man konstatera att ingenting har blivit som man drömde, därför vågar man inte fastställa någonting 100%, förrän tiden är nämare det man tänkt.  Blott en dag i sänder!
Jag vill uppmana alla som nu just känner sig kraftlös och utan ork. Orken och krafterna kommer efterhand, när det behövs.
Krafter till er som kämpar med olika problem i livet!

Tita!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar