Bloggintresserade

16 jan. 2019

Glädje ❣️


Glädje!

Vi inbillar oss, att vi endast kan finna glädje när allt runtomkring är perfekta, när det inte finns några problem, oro eller missar. Den sanna glädje ligger i de små stunder som sker under dagen. Sluta tro att man  finner glädje när man försöker riktigt söka dem, utan  njut av varje stund, som man fått som gåva.

Var tacksam
Det som jag har märkt att många personer som inte kan finna glädje i livet, kan inte heller uppskattar vad man har. När man inte uppskattar det man har och använder sin tid med att klaga, blir utsikten negativ. Tacksamhet är en gåva och när man tänker, att man har hälsa, att man orkar röras, att man har mat för dagen, att man har nära och kära runtomkring, som bryr sig, att man har ett hem, med vatten inne, VC, badrum och värme. Man blir glad redan, av att man är nöjd över sitt liv. Då kan jag glädjas, över mitt  liv och vara tacksam och glad och till och med vara lycklig.  

Detta är min glädje just nu,  idag och för stunden!

Tita



1 kommentar:

  1. Alla människor i världen har inte de grundläggande, som mat och hälsa hus och familj, eller inte heller badrum och VC, så dörför är jag tacksam, verkligen tacksam idag!

    SvaraRadera