Bloggintresserade

13 mars 2017

Värdefullt, högakta, värdesätta, livskvalitet!

Det är viktigt att högakta en människa för den hon är inte för det hon gör eller har gjort
Jag högaktar mina föräldrar, min mormor och farmor. Farfar och morfar har jag tyvärr inte träffat. 
Kära fina släktingar som gett en grund i mitt liv och det jag är idag! 

Minnen är värdefulla!
Kyrkan där mormor varit  närvarande under sitt liv
Hon har sin grav på gravgården till vänster om kyrkan.
  
Det är fina minnen och till mormors grav går ofta och sätter blommor 
Till sommaren, till hösten och till vintern tänder jag ljus.

Minnen som finns i hjärtat.



Livskvalitet!

Se på bilden!
Ögat vilar, det känns rofullt!

Det är värdefullt att vistas i naturen! Det är värdefullt att ha minnen!
Det är en viktig sak att värdesätta sina föräldrar och sen senare minnas vad de tillfört, 
i ens liv.

Det är ledsamt om man mindervärderar sina nära och kära.
Livet är för kort för att kritisera släktskaps drag och vad de säger och gör.
Vi har alla olika värderingar om livet, och om vad som är kvalitet i ens eget liv! 

Frågor man kunde ställa sig?
Vad är värdefullt och kvalitet i mitt liv?
Hur vill man ha det?
Vilka aktiviteter ger livskvalitet?
Hur vill jag att mitt hem skall se ut för att man skall trivas?
En viktig fråga och konstaterande.
Vill man ha sitt hem som ser ut som ur en heminrednings tidning?
Vill man ha sitt hem så man trivs?
Kan folk och vänner och släktingar komma på besök utan att man får hjärtklappningar, 
för att man har så "ödigt" 
Man stänger ut sina vänner och bekantar för att man har inte sitt hem som i en bilderbok!...

Värdesätter man vänner som kommer överraskande! Tar man emot vännerna värdefullt?
Är det livskvalitet att vänner kommer och vänner går och trivs i ditt hem och omgivning.

Dessa tankar kom idag!

Får konstatera, att låt hjärtat leda dig rätt!

💗💗💗
Tita


1 kommentar:

  1. Så är det, bra minnen vill man komma ihåg, men det finns säker människor som mår dåligt, för det som varit och går och bär resten av livet sorg och kanske hat över sina upplevelser, alla har inte fina minnen, tyvärr. Vi som har goda minnen, tänker gärna på dem. Minnen och upplevelser är olika och det kan vara sårbara saker som man inte vill minnas. Sen har vi också olika tankar om hur våra hem skall se ut, i vanliga fall är hemmet sånt att alla skall trivas och känna sig välkommen, men det kan bli också tvärtom att man stoltserar med det man har och vill visa upp en fasad som inte är äkta. Tycke och smak är olika och alla välher själv.

    SvaraRadera