Bloggintresserade

2 mars 2017

Hobby


Lite om mina hobbyn som pensionär!
Att handarbeta, åå vad avslappnande!
Att motionera
tänk va skönt!
Att fotografera ute i naturen, på samma gång när man är ute.
Baka kakor är roligt, men att baka hälsosemlor är ännu roligare,
För dem kan jag äta och gillar dem.
Bullan bakar jag åt barnbarnen.
Och vissa av dem äter upp allt det som bjuds!
Att läsa böcker har varit en trevlig hobby, som håller på 
och kommer igen.
Kanske till sommaren läser jag en bok per dag,
Men det får vi se senare
Som pensionär får man göra allt detta med gott samvete,
man har ju arbetat över 45 år i olika uppgifter, kanske det blir ännu mera?
Började sommarjobba 1969-1970 
Kanske också lite jobb år 1967-1968

Allt har sin tid!
Också pensinärs tiden.
Nu skall jag ta vara på mina dagar och göra det som är 
nära hjärtat, det som man inte hann med så länge man arbetade!

Får säga Carpe Diem!
Ha en fin dag alla!
Tita









2 kommentarer:

  1. Tänk vad skönt att bara få göra det du vill :) goda kakor ser det ut att vara och fina tröjor har du stickat, naturbilder knäpper du av bara farten och sen får syrran låna ;) Ha en fin dag systeryster och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tackar min syster!
    Roligt att få göra som man vill!

    SvaraRadera