Bloggintresserade

30 maj 2014

Du vet väl att NI är värdefull kära ungdomar!

Några tankar under solen!
Satt här och funderade på ungdomar över lag!
Och speciellt föräldrar till ungdomarna, hur är det, brukar ni låta era unga kasta kexpaket, chipspaket och karamellpapper på golvet och lemonadflaskor och energidrycksflaskor på golvet? Får man öda och skräpa omkring sig när man besöker en vän och kamrat. Skall man förstöra åt andra människor, bara för att man inte själv behöver kanske städa upp efter sig. Är detta rätt gjort?

Kära vänner lär era ungdomar att vara snygg och sätta bort sina glas till diskbänken eller diskmaskin och att lemonadflaskorna sätts där de skall vara och inte på vardagsrumsgolvet likaså kexpaket och chips påsar! Man har ju i varje hem avfalls kärl. Säger inte detta bara åt andras ungdomar säger faktiskt detta också åt mina ungdomar!!!!!!!! 
Det som jag också har upplevt att tuggummi är kastat på golvet och sen trampar någon på det och har man parkettgolv, jaaa hur ser det ut sen!!!!
Blir så ledsen när jag ser och hör att ungdomar faktiskt beter sig såhär! 

Alla ungdomar ni är värdefulla alla på sitt eget sätt, det jag vill ha sagt är att ta ansvar! Ta ansvar för era liv och lyssna på vad era föräldrar lär er!
Allt gott till ungdomarna, för efter några år  har ni egna barn som ni skall lära att hålla snyggt!! Ansvar börjar från liten och jag hoppas verkligen att jag kunnat själv uppfostra mina egna till att hålla snyggt!
Vet nog att det inte alla gånger lyckats med det jag försökt lära, men det finns i grunder det man fått som barn och den lärdomen finns kanske där någonstans att användas!! 
Låt hjärtat leda er rätt! Låt hjärtat  tala!

KRAM till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar