Bloggintresserade

30 dec. 2012

Hittade en fin dikt om tankar inför nya året!


Ett citat:
Tankar inför nya året

av Kerstin Sjöstedt


Ett år på nytt, nu gått till ända
och vi med våra tankar återvända
till det som hänt och skett
till det som både sorg och glädje oss gett.


Vi tänker alltid tillbaka
när inför det nya året vi vaka,
nu är gamla arket fullskrivet
ett nytt har blivit oss givet.


Vad stod det nu på det gamla,
hade vi rika och goda erfarenheter fått samla.
Gjorde vi allt som i början på året vi satte oss före
har bibelns sanningar, fått vara vårt rättesnöre.


När jag tänker efter, så är det så mycket jag gjort som jag inte borde
och så mycket jag borde gjort, som jag inte gjorde.
Hur ofta har inte min hand varit knuten, när den öppen skulle vara
och istället för att ge tröst, har ett sårande ord över mina läppar fått fara.


Hur ofta har inte mina ögon sett förbi, dom små och arma
istället för att jag över dem, mig skulle förbarma.
Hur ofta, har inte mitt hjärta varit hårt och kallt,
när Herren mig kallat och befallt.


Ja, det är så mycket som för mig blivit fel
men ändå har jag av det goda fått del.
Jag har som krukmakaren, av nåd fått börja om på nytt
hos Herren fått förlåtelse, för alla gånger jag inte lytt.


Herre, jag vill inför det nya året be dig
mer av din sanna kärlek mig ge.
Fyll mig, så det flödar över
så att jag verkligen ser alla, som kärlek behöver.


Hjälp mig också när prövningarna kommer och tvivlen griper mig fatt,
att jag ej behöver stanna kvar, i den mörka natt
utan, att jag då din milda stämma hör och ditt klara ljus ser
om allt detta, jag ödmjukt inför nya året dig ber. 


Eftersom jag varit adminstratör i bönesidan och gjort dessa bilder så vill jag också på bloggsidan önska ett välsignat nytt år via bloggen! 
Ha en fin nyårsafton och ett välsignat nytt år alla vänner och släktingar
TITA

1 kommentar:

  1. Mycket vacker och talande dikt! Önskar också dig ett välsignat Nytt År 2013. Vi får gå in i det med ödmjukhet och be att vi skall se dem som behöver hjälp. Kram från lillsyrran <3

    SvaraRadera