Bloggintresserade

28 jan. 2024

Vad tänker du på idag…..%

Vad tänker du på idag? 

Det sägs att vi tänker 65000 tankar under dygnet. 
Kanske du minns några av dina tankar?
Vill du skriva ner dem? 

Och frågar,  jag vad vill du att Jesus skulle göra för dig idag? Det kan vara ett av dina tankar. Det kan vara många frågor som aldrig fått svar. Det kan vara en bön.  Tänker vi på alla de människor som blev botade från sina sjukdomar, den fysiska, psykiska och andliga besvären under Jesu vandring på denna jord.
Jesus hjälpte många, som ropade på honom, Herre hjälp mig!
Om din tanke är, att Jesus hjälper, be om hjälp, så hör han din bön. Förr eller senare får du svar på din bön. Kanske inte strax, ha tålamod och vänta.

Idag hjälper Jesus, på ett eller annat sätt! Tro det så har du det! 
Min tanke min bön, just nu är, att Jesus skulle hjälpa alla de människor som mår dåligt, först och främst i min närhet. Följande tanke är att Jesus skulle hela dem till kropp själ och ande.  Jesus ta dem alla i hand och visa dem din väg! 
I Jesu närhet är det tryggt att vandra, Led oss alla i Jesu namn Amen!

DETTA OVAN VAR MINA TANKAR!

Tacksamhet och en bön till er alla,
Jesus helar!

Tita

”Tack, jag vill bara säga
Tack, jag vill bara säga
Tack för Din trofasthet
Tack för Din närhet varje dag
För Din närhet varje natt
Jag vill bara säga tack
Tack
Du har inte glömt det som Du sa
Att Du är här, i varje andetag
Jag andas in Din godhet
Tack för Din trofasthet”

Källa: LyricFind
Låtskrivare: Sanna Välipakka
Text till Tack © O/B/O DistroKid





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar