Bloggintresserade

26 jan. 2024

Allt kan hända ….%

Allt kan hända!

Idag sa jag åt gubben min, att jag far inte på länk idag eftersom det är fullt av isklumpar efter vägen, jag motionscyklar på vinden idag istället och fortsätter med att städa skåp, jag har ju påbörjat redan för några dagar sen med sked / slevlådorna.  Sade åt gubben att det är så besvärligt väg med is idag, bättre att hållas inne än utsätta sig för halkan och isklumparna. Och idag skall det städas!

När jag hade färdigt roskskåpet, tog jag en kökspalla med två trappsteg, syns på mittersta bilden. Skulle städa skåphyllan högst uppe. Ett, tu, tre då jag skulle kliva upp på pallen och sträckte på mig, så jag skulle räckas till översta hyllan, för att torka dam och få hyllan ren, brakade kökspallan i 10 delar och jag låg raklång på golvet. Lite paff ligger jag och ser på taket och funderar vad hände? 
Började röra på benen och armarna. Allt tycktes gå att röra. Konstaterade, ingen fraktur. Steg upp i sakta mak och hämtade telefon och rignde gubben, som var i garaget. Han kom omedelbart in. Vad har hänt säger han? Då ser han kökspallan, som är före detta och jag var också lite uppkärrad. Foten blev lindad, sattes i högläge, med en ispåse på. Vristen kändes sämre så jag sa vi far till akuten för säkerhets skull om vi sko få benet röntgad.  4 timmars väntning. Röntgen visade ingen fraktur, men en stukning som blev lindad och fick ett stöd. Värkpiller skall tas och jumppa mellan varven så foten inte blir styv.

 Det märkliga är ju ”händelsen”. Jag undvek att fara ut på en motionstur eftersom det var halt, lämnade in och skulle motionera inne, med motionscykeln och med städningen. När olyckan är fram så kommer den inne också, man behöver inte fara ut i halkan för att falla.

Saker och händelser har en mening.  Vad har den för mening åt mig? 
Kanske stanna upp och kunna ta det lugnt och inte stressa med allt möjligt!

Nå du kanske frågar: vad är då det andra som är viktigt?
Kanske, människan planerar men Gud rår över händelser!

Allt gott till er alla ! ♥️🙏🏻

Tita





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar