Bloggintresserade

30 juni 2023

Livet är nu…… %

 Livet är nu……. 


När jag lyssnar på sången som har refrängen, livet är nu inte sen….

tänker jag på hur sanna ord det finns i sången. 


Märkligt vad vi människor ofta stressar i väg och inte kan njuta av tillvaron, utan det finns ” måsten” som trycker  och som måste göras.


Sen finns det ordspråk som säger ”det du kan göra idag så skall du inte skjuta fram det, tills i morgon, för vi vet inte om vi har en morgondag. 


När man är i arbetslivet tänker man ofta, sen  när jag far på pension, skall jag göra det och det och man räknar upp allt, som man skall gör. 


Minns en herreman som skulle ha sin sista arbetsdag med kaffe och tårta, och ställde sig iväg till bjudningen. Han hann aldrig dit. Han fick hjärtinfarkt och dog. Han hade väntar på sin pensionering, och planerat att han skulle göra trevliga hobbyn, som han inte hade hunnit med tidigare. 


Jag vill därför påminna: ”Så livet är nu inte sen…. ”


Vill du vara lat, varför inte? Det kostar inget!

Vill du resa jorden runt, varför inte? Det enda som bromsar resan jorden runt, är att det kostar!

Vill du simma i havet, varför inte? Gör det, för det kostar ingenting! 

Vill du arbeta med välgörenhet, varför inte. Gör det som passar för dig, virka, sticka, snicka, hjälp med din närvaro. 


Gör det idag! Spara inte tills i morgon!


Allt gott i sommarvärmen!  Kram!


Tita




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar