Bloggintresserade

27 sep. 2022

Intressant träff

Intressant händelse!

Ofta när jag är ut och går, på mina länkar, kan jag träffa intressanta människor.
En dag träffade jag en person som ville prata. Jag kände henne inte.
Hon sa att hon var pratsjuk. Sitter ensam hela dagarna.
 Inga vänner som kommer på besök. 
Hon var så pass gammal att alla släktingar var redan borta och egna barnen var runt hela landet och kom sällan och besökte. 
Denna person hade bra kondition och gick ute varje dag, flera gånger. 
Hon berättade att hon brukar prata med folk hon möter. Alla gånger pratar hon inte, men de flesta gånger gjorde hon det. 
Det som mest var intressant var att hon hade tyckt om att resa, runt hela världen, men de senaste åren, hade hon inte gjort det, först på grund av att hon vill se närmiljön, sen för det andra, hon bromsade resandet på grund av Covid19, då man inte får resa. 

Hennes tankar var givande, hon har upptäckt närmiljön, nu i 4-5 år och funnit pärlor i naturen, i sin omgivning. 
När hon far ut på länk, går eller cyklar hon, runtomkring där hon bor och söker nya vägar.  
Mitt i diskussionen, säger hon, varje gång jag är på länk, är det som jag skulle vara på en resa och hitta något nytt och vackert. Nu har jag också tagit foton, på alla platser jag gått, säger hon.
Och jag har gjort,
en fotobok redan , snart är följande bok klar.

Nog kan man hitta fina människor och får fina ideer, av helt främmande människor. 

Jag gillar ju att laga fotoböcker, så det var för mig en fin ide’ att ta foton ännu mer på mina länkar och laga en bok av bilderna och kanske skriva dit, mina tankar som kommer under motionsturerna.

Kanske du också fick en ide’ av detta.

Tita





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar