Bloggintresserade

25 sep. 2022

Lycklig över livets sysselsättning



Idag är budskapet, att vara lycklig och nöjd.

Igår när jag tvättade fönstren inför vintern,
flög tankarna till  hur mycket snö vi hade i fjol på vintern.
Vilket jobb med att skotta snö.  
Ändå fick jag det  positivt genom att tänka, att jag och gubben fick ju motion med det. Behöver inte fara ut och gå eller på gym. Motion fick vi ändå,  det var inte bara en timme, det kunde vara flera gånger om dagen, för att få ingången fri från snö.

Sommaren kom och trädgårdsarbete började. Lika fint med motion med jobb i trädgården. 
Sensommaren med bär, frukter och massor med plommon, som jag och gubben kokat till saft. Vi har fått dela ut flera flaskor plommonsaft. 
Får konstatera, att det blev gott.  
Naturen är ett underverk, med frukter och bär som finns i trädgården och i skogen. Vi borde mer ta vara på det.  Och det gör vi!

Hösten kom och nu är vi där, med höst jobb, fönstertvätt, plocka bort trädgårs stolar och bord och bränna ris och skräp. Och gubben tog upp båten från sjön, så nu får vintern komma för vår del, kanske inte riktigt ännu, men så småningom. Vintern har sin egen tjusning, med vit skimrande, snövallar.
Lycklig och glad får jag vara över sysselsättning och att man orkar pyssla om det man har och hålla det i skick.
Tacksam för det!
 
Var nöjd med det du har, var glad åt det du kan.
Tacksam för livets alla olika årstider. 
Ha en bra höstdag i slutet av september.

Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar