Bloggintresserade

3 juni 2022

Läs bibeln

Läs Bibeln!
När man läser bibeln, får man många aha upplevelser. Och då är det mycket intressant att konstatera, det är så sant.
Ändå kan man få  konstatera att detta kapitel har jag aldrig hört eller att nån präst skulle ha läst eller förklara.
Ibland har jag fått tänka att har jag tänkt på något annat eller varför vet jag ingenting om dehär som har blivit skrivet? Har jag sovit när det blivit läst? Eller är det ett kapitel som prästerna aldrig tar upp?

Skall skriva ner nånting, som är helt känt och nånting som har varit helt okänt, eller som man inte förstår någonting av.

Läs:

Romarbrevet 4

8. Salig är den man som Herren icke tillräknar synd.»

9. Gäller nu detta ordet »salig» de omskurna allenast eller ock de oomskurna? Vi säga ju att »tron räknades Abraham till rättfärdighet». 

10. Huru blev den honom då tillräknad?
  
Jag: Dessa verser blir helt oförståeliga, förstår ingenting, vad det betyder?

Följande: 

En myckt känd och läst bibeldel, som man känner igen, när det läses.

Apostlagärningarna 1. 

5  Johannes döpte med vatten, men ni ska om några dagar bli döpta i den helige Ande."

 Denna vers förstår man!

Vid bibelläsning märker man att vissa verser kan vara helt okända och vissa verser, är kända och som används ofta.

I allt detta märker man att man borde läsa oftare bibeln och tänka på vad man läser. Kanske man på detta sätt kunde få en större förståelse för sådana verser, som man inte förstår?

Alltså läs bibeln varje dag, några verser!  Det lönar sig!

Gud välsigna dagen!

Tita

( bilden är lånad från nätet)




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar