Bloggintresserade

28 juli 2021

NATURVÅRD! Vad är det?

 Naturvård!


Tänker på naturen som växer och frodas. I trädgården, och ute på dikeskanter och vägkanterna.



Inte tycker jag det är vård med riset som en skogstraktor slagit ner vid en dikeskant och lämnat allt där och torkas.



Inte tycker jag det är är vård av blommorna som växer i diktet, som klipps ner och så tror man att man förgör Lupinerna tex. 



Skolungdomar har gått i sommar och klippt ner dem, likafullt kommer de upp och blommar så vackert, men i ett dike som är ofullständig.



Undrar nog vad man lär ungdomarna att göra? Inte upplever jag att det är naturvård!


Inte är det vård av naturen och inte är det vård att inte skogsmaskinerna ränsar efter sig när de klippt ner halv vuxna träd.













Nu frågar jag mig och er: vilka av bilderna som jag knäppt är vackra och en fröjd för ögat?


Naturen skall vara en fröjd för ögat, när man går och när man sitter i en bil och kör efter landsvägen!


Detta är min åsikt! 


Ha en fin varm dag med naturen i tankarna!


Allt gott till er alla! 


Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar