Bloggintresserade

5 dec. 2020

Dreams

Dreams!

Skrev i oktober om drömmar, men skrev artikeln på finska. Unelmoida! 
Idag skriver jag en berättelse från verkliga livet som hade blivit en dröm som inte ännu har blivit verklighet.
Hade före pensionsåldern skojat med mina barn och barnbarn,  att sen när mommo/farmor far på pension då skall hon börja köra motorcykel. Det blev verkligen ett problem, eftersom drömmen inte har lyckats. Ännu frågar någon av barnbarnen, när skall du komma körande med motorcykeln? 
Det har ju lyckats, säger jag,  kolla på min fina bild?  
Nej nej, du har inte kommit till oss körande ännu? Jaa vad säger man då? Men bilden är ju ett bevis? Så säger en, nåmen du kör ju inte den? 😂🤣
Men drömmen är ju verklighet i alla fall, jag är ju på motorcykeln!

Nu har jag en ny dröm! Nå vad är det då, att få komma till en likadan källa nån gång i framtiden, efter corona tiden, som finns på bilden.
År 2013 var vi till Azorerna med ett annat par och där hade vi fina minnen från den resan. Speciell natur, speciell smaklig mat och varma vattenkällor. På bilden har de gjort en bassäng dit varm vatten källan rinner. Vattnet är varmt  och man får inte vistas mer än 10 min i gången i vattnet. 
Man blir lite brun efteråt i kroppen så man måste duscha sig efteråt. Mineralrik och hälsosam källa sägs det! 
Och känslan efteråt, jaa den kan inte beskrivas, så härligt på huden och så len frisk känsla. 
Azorerna är inte en plats för solsemester, det är en plats för upplevelser. Väldigt fina parker med vackra växter. Hortensia blommor ut efter vägarna. Stora fält med kor som betar, och man ser havet från vägarna man kör.  Ön är ju vulkan ö så det finns ställen där vulkanen sprutar ut lite ånga och i den ångan tillagas kött, som en rätt, nergrävd i en gryta i sanden, och köttet får en liten speciell smak. Gott och smakligt. 
Har skrivit tidigare om resan till Azorerna här på min blogg, ifall ni är intresserade att läsa.

Här är mina drömmar, till framtida upplevelser!
Få se om det lyckas!
Motorcykel och varmvattenkällor!
 
Så dröm och kanske de blir verklighet någon gång!
Tita
(Bilderna är egna)









 

1 kommentar:

  1. Länk till min blogg om Azorenrna!

    https://titairene.blogspot.com/2013/11/azorerna-251013-031113-porto-delgada.html

    SvaraRadera