Bloggintresserade

14 okt. 2020

Guds vägledning!

Guds vägledning!

Man ber ofta om Guds vägledning. Det är bra att göra det varje dag. 
Hur är det när det kommer en motgång, hur tänker man då?
Tänker man att detta var inte Guds vägledning?
Eller tänker man att Gud var nog med här också och han ledde mig att förstå mening med detta och meningen med min framtida uppgift!

Gud leder oss alla dagar, genom sin omsorg och barmhärtighet.
När jag steg upp i morn, bad jag om Guds vägledning för dagen! 
Att han skulle leda mig till mina uppgifter, enligt hans plan.

Ny dag och ny nåd, och vi är dagens och stundens barn. Därför skall vi ju inte eller planera längre våra uppgifter, än bara för en dag.

Guds vägledning idag  för mig var att låta orden flöda! Och Gud ledde mig.......

Var öppen och redo att lyda Guds vilja. Jag måste vara i Guds närheten för att höra. Har jag en motvillig inställning till Guds bud så förblir jag på avstånd. Då betraktar jag allt på avstånd, och kanske tänker det berör ej mig. Tänk:  ”Den som har öron må höra.” Den här meningen upprepas många gånger i Uppenbarelseboken. Om jag lyssnar/ läser  så får min ande näring från Gud. På detta sätt kan jag även bli till hjälp för de människor runtomkring mig.

Låt Gud vägleda dig också idag, ge Gud en chans att uppfylla din dag med hans nåd och barmhärtighet.

Överlåt allt i Herrens händer!

Tita




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar