Bloggintresserade

21 okt. 2020

Alla andra gör ju och har, varför inte jag ?



Alla andra gör ju det och har! Varför inte jag ?

Jag kom att tänka på livet i allmänhet, och därför skall jag svara på en fråga som jag ofta har funderat på?
Frågan lyder såhär?
När någon av ens barn eller släktingar gör vissa saker som inte allmänt är godkänt som kristligt, kan man välsigna dem oberoende?
Mitt svar blir, enligt mina egna tankar och förstånd såhär?
Jaa visst kan vi välsigna alla människor och be för dem. När jag använder välsignelse vill jag välsigna deras dag med uppgifter i dagens arbete, samt att  Gud skulle ledsaga dem i besluten de tar där de befinner sig. 
Vi kan alltid välsigna människor, även om vi inte kan välsigna allt de gör.
Vi kan ta Abraham som ett exempel för vårt aggerande, för vi är kallade att vara en välsignelse för människor vi möter och att bli deras förebedjare. En förebedjare ber om att Herren skulle ledsaga dem på rätta vägar och att Gud skull väcka sinnen att tänka och göra rätta beslut.

Mos.12
12:1
Herren sade till Abram: "Gå ut ur ditt land och från din släkt och din fars hus och bege dig till det land som jag skall visa dig.
2. Där skall jag göra dig till ett stort folk. Jag skall välsigna dig och göra ditt namn stort, och du skall bli en välsignelse. 
3. Jag skall välsigna dem som välsignar dig och förbanna den som förbannar dig. I dig skall alla släkter på jorden bli välsignade."

Så genom Abrahams välsignelse är vi alla välsignade! För genom Abrahams välsignelse är alla släkter på jorden välsignade. Också vi som kallas för hedna folket.

Till rubriken: när man säger, varför inte jag, alla andra gör så?  
Frågan blir: måste man följa alla andras göromål? Kunde man inte tänka, vad vill Gud att jag skall göra?
Vem har lett mig till detta? Gud eller den onde som finns överallt? Det som är viktigt är att man låter Gud ledsaga och att man ger en chans till den helige anden i oss att göra det goda! 
Välsigna din dag och det du gör så ger Gud dig krafter till din uppgift!

Så var välsignad också idag, och gör det bästa av din dag!

Tita 

(Egen bild på min vägg)




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar