Bloggintresserade

26 juni 2020

Det man sår får man skörda! 🌱

Det man sår får man skörda!

Vi tror inte att om vi sår ett äppelträd, låter det växa stort och  att det på något sätt kommer växa fikon där. Vi får det vi planterar helt enkelt. Gubben min fick ett päronträd till sin födelsedag. Och knappast växer det äpplen där utan päron. Han planterade den strax, se bilden nästan färdig planterad päronträd. Planterar vi nässlor, så får vi nässlor. Planterar vi rosor, då får vi rosor.  Rosor har jag planterat 2 st i år. Och tidigare hade jag   4 st som jag planterat. I år har jag hamnat spruta tallsåpa på rosbuskarna, för det har kommit mycket roslöss på dem. Varför? Ja det måste jag ta reda på? Nybörjare i rosplantering.

Eftersom ordspråket säger, det man sår får man skörda, så kom jag att tänka på hur vi människor, är mot varandra.
Tror nämligen, att om jag sår goda ord till mina närmaste, med beröm och fina ord, samt ber för dem alla dagar, så sår jag ett frö, med glädje och bönens kraft till dem jag ber för och önskar en bra dag. Nu menar jag inte att ett beröm som är skryt, eller som inte är sant, att jag skulle skryta osanning. Nej, man kan hitta det positiva i allt som finns runtomkring. Glädja personen, kanske ge uppmuntran och beröm eller önska en välsignad dag.
Och idag önskar jag alla mina egna en välsignad dag, mina vänner en givande dag, med glädje och hopp om en lugn och fridfull dag med att så ett frö av tacksamhet och glädje. 

Ha en bra dag med tankarna runt, det vi sår får man skörda!

Tita






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar