Bloggintresserade

28 mars 2020

Vad är min uppgift?

Vad är min uppgift?

Alla dagar är precis lika, när man blir pensionär. 
En dag frågade jag om det är fredag eller lördag?
Idag är det lördag på riktigt i alla fall. 😂
Ibland känns alla dagar som lördagar eller söndag.
Detta gjorde att jag började fundera på, vad är min uppgift?

Vårt liv är inte så enkelt, speciellt i denna spridda virus tider.
Gud har nog en mening med detta också. Hur och vad är din uppgift?
Alla sitter i sina hem, kanske man går ut en sväng?
Man får inte gå närmare än 2 meter då man möter någon. 
Och då hamnar man att tala högt om den andra personen skall höra, 
ifall trafiken stör kommunikationen så hamnar man och ropa.

Vad är alltså din uppgift?
Min uppgift har varit och är att vara Jesu lärjunge. Vad betyder det?
Låt Gud leda dig, till de uppgifter som är menade åt dig! 
Denna vecka har det varit att baka åt barnen, det har varit min tidsfördriv.
Denna vecka har jag varit med i bön till alla nära och kära, vänner och bekanta.
Bett för denna virus, att vi alla skulle förstå att bromsa viruset, 
så att dess framfart skulle minska med regeringens åtgärder. Att minsta möjliga 
skada skulle ske. Gränserna är stängda så det kan inte komma in mera folk hit,
som sprider eller får sjukdomen. Gud är med oss, tro på det!
Idag, i morgon, tar vi alla ansvar för att stoppa spridningen, det kan vi med allas insatts.

Min uppgift är, 1) konkreta göromål i hemmet, 2) vara en bedjare för de närmaste, vänner och samhället,
3) låta Gud leda dig!

Herren med er! 

Tita



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar