Bloggintresserade

22 mars 2020

Fridfullhet och söndagsfrid

22.03.2020 
Söndagsfrid

”Låt  Kristi frid regera i era hjärtan, den frid som ni blev kallade till i en enda kropp, och var tacksam”.
Kolosserbrevet 3:15

Det finns två typer av frid i en kristens liv. Frid med Gud och Guds frid. Frid med Gud, genom att vi tror och  blivit rättfärdiga. Varje troende har frid med Gud och ingen kan ta ifrån oss den friden.
Guds frid är den frid vi upplever och delar med oss. En inre känsla, ett lugn, en hjärtats förvissning. Troende personer vilar i Gud och upplever denna frid. 

Jag tänker utgående från detta. Om jag ber för någon, så kan jag uppleva att något håller mig tillbaka, som bromsar mig, det känns fel på något sätt. Jag får ingen frid över detta. Låt därför den Helige Anden leda, så vi vet vilka böner är enligt Guds vilja och vilka böner är inte från Guds ledning och vilja.  
 detta är en svår uppgift. Ibland vet vi från hjärtat att denna bön är Guds vilja och ibland känner vi att, kanske denna bön var från mig själv, men jag brukar ändå tänka att ske din vilja också i denna fråga. Efter det känns det bättre att överlämna allt i Guds händer. 
För han för oss, leder oss just till den uppgiften, samt till det jag just i denna stund skall göra. 
Så allt i Herrens händer!

Allt gott till er! 


Tita
( bildens är fridfullhet)
Egen bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar