Bloggintresserade

6 juli 2019

Vart är vi på väg i den Kristna församlingen?


Dagens utveckling i de religiösa samfunden!

Man frågar sig ofta i de Kristna gemenskapen, vad är rätt och vad är fel?

Idag när jag läste om könsneutrala vigslar och godkännande, blev jag verkligen bestört. Vart är vi på väg?  
Frågor blev :  Kan vi fortsätta och vara skrivna i en sån kyrka där man godkänner detta som rätt. Kan vi godkänna att kyrkan gav  7500€ till Pride marschen i Helsingfors?( pengarna från kyrkoskatten) 
Är kyrkan mer en Kristen kyrka?  

Personligen anser jag att människorna får vara vad de vill, men synden kan inte välsignas. Alla har rätt att gå i kyrkan, men att synden skall välsignas det är är synd och skam! 

Vi får verkligen alla be för en Kristen väckelse inom evangeliska lutherska kyrkan.  Nu just ber jag, att låt Gud leda oss på den rätta vägen, alla och en var. 

Äktenskapet är till för man och kvinna, inte för samkönade par. 

Knäpp dina händer och be för en omvändelse i dina egna tankar och också inom den kyrkliga väckelsen!

Kram till er alla!
Låt Gud leda er!

Tita 

( bilderna får symbolisera 2 olika kön, den ena är man och den ena är kvinna. Foton har jag själv knäppt!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar