Bloggintresserade

20 juli 2019

Männiksomöten i vardagen🙋🏼‍♀️🙋🏼‍♂️Nummer 1

Hello alla följare!
Männiksomöten i vardagen och möten med människor i vimlet kan sätta spår för livet.
Skriver om händelser som hänt och händer. Mina upplevelser över möten i vardagen. Möten på länkspåret, i affären, på resor och vill berätta hur olika möten inverkar på mig och kanske på den andra som man mötte.
Här kommer ett möte på tåget!

 Goddag alla !
Livet har olika människomöten som man träffar i olika situationer. Man blir både glad och ledsen beroende på männiksoöden! 
Träffade en pratsam dam på tåget, och hon var verkligen pratsam. Hon hade varit gift men mannen dog och därefter hade hon varit jätte ensam. Hon sa att varje gång hon träffar nån människa i stan så börjar hon tala. Hon har ingen släkt mera som lever. Pigg och kry och pratsam. Skulle jag inte träffa på folk ute på stan hade jag ingen människa att prata med. 
Funderade verkligen på hur kan en människa bli så ensam utan vänner. Jag lät henne prata då vi reste i samma tågvagn. Och emellanåt tänkte jag att hade jag kunnat svara på allt hon berättade, eller kanske hon inte ens väntade på svar?
Vad tror ni?  Att prata är silver och tiga är guld. Så jag kom till det att damen var nöjd bara av en enda människa som satt och lyssnade på hennes funderingar.

Lyssna på din nästa bland människomöten! 👍👏🏼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar