Bloggintresserade

28 juli 2019

Människomöten nummer 2

Det finns många märkliga möten i livet som man inte vet, varifrån och hur man kan möta och varför man just mötte den  människan.
Min rumskamrat på sjukhuset en gång var en dam som var nästan 20 år äldre än jag. Hon var lite rädd över sin sjukdom och berättade att hon blivit opererad jätte många gånger för alla de sorters sjukdomar. Hon var lite rädd över den här operationen kommer att lyckas, för hon var ju så gammal att hon vet ju inte om hon  klarar av det. Av nån anledning svarade jag såhär, vi får trösta oss med att om vi inte kommer hem tillbaka så har vi ju himlahemmet dit vi kommer, där är det gott att vara! Jag kände inte henne från förr, men kände på mig att hon är religiös och det gjorde att jag på detta sätt kunde öppna hennes, rädslor men också få henne lugn. Hon blev så glad då vi båda hade samma ”andliga” gemenskap. 
Och det vi pratade om därefter var religiösa ting och hon bad Herrens välsignelse högt åt oss båda på kvällen före hennes egen operation. Det blev en trygg stämning till natten. 
Hon fördes sen till operation, tidigt på morgonen och jag önskade henne lycka till. Jag slapp hem under dagen och hon var då ännu i uppvakningen så jag träffade inte henne efter det. och har aldrig därefter träffat henne.
Verkligen ett möte man inte glömmer!
Har ni känt lika någongång?
❤️❤️😊🙏🏼




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar