Bloggintresserade

11 maj 2019

Tid, tid finns, finns det?

Tid 

Man talar om tid, allt som oftast! Du har nog tid, jag har nog tid. Vi har ju tid i nästa vecka, eller följande vecka!  Tid finns, men hur mycket tid?
När man blir pensionär då har man tid, eller hur är det? 
Och speciellt tänker man sen när man får pension, då har man tid.
Det du inte hinner idag gör du i morgon.

Men jag vill påstår, gör det idag så har du det inte framför dig i morgon!
Ganska märkvärdigt hur vi tänker det?

Egentligen så har vi ju inte i morgon, vi är dagens och stundens människor. 

Morgondagen har vi ingen garanti om att vi lever. Gårdagen har passerat, den får vi inte tillbaka. Det är minnen som vi lever på. Ta vara på just denna dag, för den är din.  

Våra dagar är räknade. Någon lever till närmare 100 år och någon lever bara några dagar. Allas liv har en mening, hur länge vi än har lever och levat. Ta vara på den!

Allt vad vi gör skall vi göra med tanken på att göra det så bra att vi inte ångrar oss en dag då det är försent.

Tänker på att göra gott åt människor, tex släkt som ännu finns i livet. Hjälpa anhöriga så länge de lever. Med tacksamhet tänker man på de släktingar som fått flytta till ett bättre ställe. Speciellt tänker jag på min mamma och mormor och farmor som alla var människor som levde i tacksamhet över sina liv. 

Det blir morsdag i helgen, så med tacksamhet, hedrar jag deras minnen.  Man behöver aldrig ångra att man besökt dem eller vad man gjort åt dem så länge de levde. Nu tänker jag inte på gåvor, utan att man hedrar dem med sin närvaro och hur man uppträder mot dem. Inte nervärderande och mindrevetande personer.  Utan som en person med eget värde och högaktning. 

Tiden kommer tiden går, vi skall ändå leva idag!
Ta tid att vara med de dina. De är värdefulla!

Trevlig morsdag till alla mammor!

Tita!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar