Bloggintresserade

25 maj 2019

Mitt liv 👍❣️🌿



Mitt liv är mitt liv, jag väljer hur jag vill ha det!
Ditt liv är ditt liv, du får själv välja hur du har det. Du har valt ditt liv, likaså har jag valt mitt liv. 
Det sämsta är, att ju mer andra blandar sig i mitt liv, desto sämre mår man över sitt liv. Du skall göra si, eller du skall göra så. Tillslut vet du inte hur du skall vara?  
Att stöda, är inte att blanda sig i, nej långt ifrån. När man stöder så lyssnar man och lyssnar aktivt. Inte kan man ge råd och bestämma åt en annan människa. För vi är alla självständiga människor som själv väljer hur vi gör.  Det som jag tänkt på många gånger är att livet är för kort att förstöras genom osämja och anklagelser, på grund av oförståelse och att man så gärna sko vilja bestämma över hur en annan skall göra. Det går inte, vi är så olika och tänker olika, därför kan ingen börja rå om andras liv. Att lyssna och att fråga, är den omsorg som uppskattas, men inte att bestämma vad man skall göra. 
Vissa saker i livet är ett avslutat kapitel och vi börjar med nya tag och nya utmaningar! 
Ha en fin dag 25.05.2019

Tita 

(Bilden är lånad från nätet från Medmänsklighets sidan.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar