Bloggintresserade

8 maj 2019

Påskevenemanget fortsätter från Teneriffa






Påskevenemangets minne från Teneriffa och tankarna fortsätter. I morn tänkte jag på Petrus i örtagården, i påskspelet, där det kom så tydligt fram då Petrus hade sagt åt Jesus, jag skall aldrig lämna dig. Då sade Jesus, 
  ”San­ner­li­gen, i natt in­nan tup­pen gal skall du ha förne­kat mig tre gång­er.” Petrus sa­de: ”Om jag så måste dö med dig, skall jag ald­rig förne­ka dig.” Och det­sam­ma sa­de al­la lärjung­ar­na. Alla somnade och Jesus bad där ensam i Getsemane förrän han bar sitt kors och blev korsfäst. 

Väldigt talade föreställning, man glömmer den aldrig. Olika detaljer kommer fram när man börjar minnas.  
Ibland känner jag mig också som Petrus men också som Thomas tvivlaren. Kanske hör detta till vår mänskliga natur att tvivla att somna mitt i en bön. 
Det är väl helt naturligt! 
Vaken för ni vet inte dagen ej heller stunden, när Jesus kommer tillbaka. Då skall vi vara redo!

Med dessa tankar, ha en bra dag!

(bilderna som jag tagit själv, 1 bilden örtagården och deno 2 bilden där Jesus bär korset. Tyvärr var det svårt att få alla tydliga bilder, på grund av folkmassan.
3  bilden  med folkmassorna som följde Jesus till Golgata korsfästningen.)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar