Bloggintresserade

10 dec. 2018

Det är hälsosamt att få skratta!

Ha en trevlig skrattstund med min berättelse, från helgen!

En av dagarna var vi till affären och handlade mat och ett tu tre kom en person och knackade mig på axeln och sa: Nämen vad länge sen jag träffat dig? 
Oho tänkte jag, och sa, vem tror du ja är då?
Då sa personen, nämen vi sällskapade ju i unga år, och du är ju precis likadan som,  då vi var ung?  Va sa jag det kan inte stämma, för jag vet verkligen inte vem du är? 
Och för det andra har jag ju blivit gråare och ansiktet är ju också skrottigare. 
Joo men vi var i hop då vi var unga påstod herremannen. Nå sa jag vad heter du då? Och jag presenterade mig också. Och kan ni tänka er, jag har en dubbelgånga, som verkligen enligt mannen var exakt likadan som jag. Namnet stämde inte, och jag hade aldrig träffat honom. Men där stod vi i affären och skrattade så tårarna rann. 

Men i mitt stilla sinne, så började jag nog undra om herremannen lurade mig, för att få kontakt? Ja inte vet jag men ett gott skratt förlänger livet!

Ha en bra måndag och vecka!

Tita

(Bilden är lånad från nätet)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar