Bloggintresserade

23 maj 2017

Snart är det sommar och blommor!

 23.05.2017
Solen lyser och det är en fin morgon! Små små blad syns på björkarna! Sommaren är på kommande!

Det är fint med blommor och igår fick jag sommar känslor så det var nog ett "måste" att fara till en trädgård och köpta växter till gårdsplan och terrassen.

Jag hade nog tänkt som så att inte en enda blomma i år för det blir ett enda vattnande hela sommaren och man kan inte fara någonstans. Nå jag köpte i alla fall tomater, gurkor och Dalior och Hängbegonior. 2 rosor som borde övervintra och 2 blåsippsburkar. Och nån annan växt som skall övervintra.
Så det blev en hel del. Det blir att vattna som vanligt!

Jag älskar blommor,men älskar inte att ränsa.  Så hittills har det lyckats med blommor i burk, men rosorna måste jag nog plantera, ute någonstans. Jaa, nog är det trevligt med vackra växter runtomkring, så jag får väl tåla att vattna varje kväll!

Ha en fin dag, med det ni sysslar med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar