Bloggintresserade

4 juni 2016

Inspiration och motivation för livet och i semester tider.

Inspiration och motivation!
(lånad bild från nätet)

 I stillhet och i naturmiljöer finner man ro och glädjen att hitta sin egen inspiration.
Man kan stilla sig i sina tankar och fundera vad är det man vill av sitt resterande liv?
Vill man stressa till sjukdom och illabefinnande?
Vill man må bra och ha hälsan i behåll?
Vill man leva tills man dör?
Det är frågan?
(lånad bild från nätet)

Det som är en viktig tanke är att man frågar sig själv,
Vill man stressa ihjäl sig och stupa i flera olika arbetsläger?
Nu tänker jag på sommartider också då semestern kommer och man har, hus och bil och sommarstuga, kanske båt och husbil? 
Gårdsplan skall skötas, huset skall hållas i skick, bilen skall renoveras och båten och husbilen skall städas efter varje tripp.

Du får svara på det själv!

Jag vill svara på mitt sätt!


(Min egen bild från Vietnamresan)

Det är en konst att kunna bara bara.

(Min egen bild Hortensia)

Efter året som gått med arbete och slit behöver själen, psyket vila och finna ro.
Man bör verkligen stanna upp! 
Inga program!
Man gör endast det som faller in. 
Glöm klockan, glöm telefonen, glöm uppdateringar på ditt liv! 
Glöm helt enkelt det som varit stress.
Nollställ dig!

Låt ditt sinne vila i naturens skönhet.
Stilla ditt sinne också i allt vackert du tycker om.

Motivation till hälsan kommer av sig själv, när man låter sinnet vila!

Det man kanske bör fråga sig är;
Vad vill jag göra resten av mitt liv?

Man hittar sin inspiration i det man tycker om, i det man alltid har velat göra. 
Tro ändå inte att du hittar det omedelbart, man måste verkligen stilla sina sinnen.
NOLLSTÄLL DIG!

(min egen bild från tallen framför vårt hus)

Fundera sen efter, att man vilat, och nollställt tiden, 
Vad är det som gör mig inspirerad?
Vad är det som motiverar att tänka på välbefinnande och välmåendet?

Gör dig beredd, att göra det som är intressant och ger krafter!

(egen bild från gårdsplan)

Lämna bort i semester tiderna alla planer och gör endast det som inspirerar för dagen!
Sen är det ju helt ok om man mitt i allt är pigg på att fara på en tripp, men gör inte det till ett måste.

Och ni pensionärer, gör inte ert liv till ett arbetsläger, arbete från morgon till kväll.
Livet är nog annat än arbete, det är också vila och frid i sig själv.
Filosoferande och tankevila!

Med många inspirerande vila och hälsotankar till er alla!

TITA
Karita L


(egen bild)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar