Bloggintresserade

17 aug. 2015

Både glädje och sorg på samma dag!

Livet är inte alltid som man har planerat, och långt ifrån det man har tänkt sig.
Jag vill ändå glädja alla med att säga att ibland får man prövningar som berör och man växer i sin livsuppgift!

16.08 firade vi vår sons födelsedag i den vackra solskenet nere vid stranden.
Sorgebudskapet kom mitt i firandet
att sonens kamrat är död!
Så kan livet mitt i glädjen svängas till sorg!
Vila i frid !

I mina tankar kom några viktiga saker som jag vill lyfta fram!
Lita på den högstes ledning!
Lyssna på din inre röst!
Tro på det som ditt hjärta säger!
Lita inte på falsk vänskap!
Låt äkta människorelalationer följa dig
Ta vara på dem!


Gud har ämnet en uppgift åt oss alla, den ena uppgiften blir glömd och den andra uppmärksammad.
I våra böner ber vi ofta att ske din vilja!
Har ni tänkt på vad det betyder?
Herre ske din vilja!
Och när Herrens vilja sker, så undrar vi ibland var det såhär han menade?
Vi växer i vår uppgift i och med att vi räknar med att Gud är med oss.

En fin psalmvers hör nedan!

Hur underlig är du i allt vad du gör,
vem kan dina vägar förstå?
Men ett är dock säkert: den väg du mig för
för mig är den bästa ändå.
Sv. ps 268:1
Kom ihåg! 
En vän är en vän som tänker på en och ber för en i svåra stunder.
Och en vän tackar också för de goda och lyckliga stunderna som vännen får.
Vännerna utnyttjar inte varandra.

Man stöder och uppmuntrar!
Lyssnar och kanske ger råd?
Är  närvarande i tillvaron!
Låter vännen själv välja sitt görande!

Ärlighet, förtroende och tillit är tre viktiga saker som
jag vill idag förmedla
I
TroHopp
&
Kärlek!


Kram till de människor som sörjer sin kära
Önskar er allt gott
med bedjande vänner och bekantar!
💗




2 kommentarer:

  1. Jag tänker också på en annan vän som har sjukdom i familjen! Önskar krafter och du orkar i tillvaron! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hade skrivit ett långt svar, men det bara försvann ... skriver inte på nytt, men vill säga att Gud är kärleken, han överger oss inte i stunder av sorg, sjukdom eller annat som plågar oss. Gud håller hela världen i sin hand, hur skulle han kunna överge sitt eget skapade verk. Tröst till alla som har det svårt! Kram

    SvaraRadera