Bloggintresserade

27 sep. 2024

Reseskildring nummer 4 ..27.09.24 ../

Reseskildring dag nummer 4
27.09.24

Steg upp kl. 6:00 och njuter av dofter såhär tidigt och de två första bilderna visar att solen stiger upp i horisonten, den tredje bilden visar 1/2 timme senare, nu lyser solen ☀️
Dofterna är otroligt kännspak här i Grekland, man vet att nu är man i Söderns värme. Tror ändå att alla människor inte känner den doften så tydligt. Tror att dotterdottern som är lika som jag, känslig med dofterna känner både dåligt lukt och fina blomdofter, liksom jag gör.  
Det är så härligt att sitta på balkongen och lyssna på stillhet och se på solens uppstigning. Nu just senare på e.m. Så förstör någon dofterna med tobaksrökning. 😉🥳
Undrar om deras doft sinne är förstörda då de kanske inte ens känner hur hemsk lukt det är med tobaken. 😂
Skämt och sido sa frukthandlaren, när han plocka bort de ruttna frukten. 

Nere vid stranden började jag diagnostisera folk som kom och gick. Ser ni det är en yrkes skada. Och sen är det ju också inte så roligt för en själv heller med diabetes och övervikt. Jag lider med folk som är överviktiga, som borde få rätt hjälp. Men den som har övervikt förstår att det inte alls är lätt att få bort kilorna trots att man försöker. 
Sen såg jag många med osteoporos, där ryggkotona sjunkit ihop och övre ryggen kroknat och där längden inte mer är som då de var unga.  
Man får nog konstatera att fettma är nog dagens folksjukdom, utan att jag läser nån undersökning. 
Detta var dagens funderingar under morgonen och dagen.

Fjärde och femte bilden: Så dii såg det ut då vi kom till hotellet. Städerskan hade varit och rumsterat våra sängar.  Så kan det gå.

Kvällen!
Det blev en restaurang här nära var vi bor.
För mig och Ralf blev det lammkött och för Nita och Daniel blev det grekisk Siffado och bakde tomater och paprika.
Restaurangen var mysig, man satt under olivträden och åt.
Trevlig gemenskaps kväll, med skratt och humör och skoj!

Tita










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar