Bloggintresserade

26 sep. 2024

Reseskildring nr 3 … 26.09.24…☀️🥰. /

Fortsättning på reseskildringen dag nummer 3 
26.09.24

Tänk att jag för en gångs skull fick Gubben med till simbassänge och sola.
Vi brukar inte tycka om att sola oss, men vi får bevisa flickan att vi nog kan, men inte trivs med solandet. Skickade en bild av bassängen och mina fötter. Gissa om inte flickan kom, flygande och knäppte nån bild av mig,  som skrev bloggen i simdräkt.  Lite roligt måst vi ju ha, tänkte jag. 

Sen blev det en tur ut till super market, via en stranden där vi tog lunch, för mig blev det vanlig grekisk sallad och Gubben tog ägg med skinka och bacon. Dottern och hennes man tog en grekisk sallad också. Typisk grekiskt mat, man klarar sig bra med det till kvällen. Cappocino till efterrätt. 
Fortsatte sen till Supermarket och köpte det som fattades.

Annars så är Mossaka en grekisk nationalrätt, så om vi hittar en restaurang med den rätten så blir det mossaka för mig. Blir spännande att se?………..

Det blev nog grekiska nationalrätten mossaka för mig nån sorts grekisk rätt åt de andra. Mätt och nöjda tollade vi iväg till hotellet och jag fick lite magknip efter den digra ätande  det är bara att konstatera fakta.😉🤪

Så kan det gå! 

Kvällen var ljum och på ett ställe stod det +21˚ och klockan var ungefär 22:30.

Nöjd och belåten på hotellets balkong och njuter av stillheten.

Citerar:
”Lyckokänslan kommer rätt sällan och så gott som alltid oplanerat. Jag har märkt att då jag själv eller någon annan säger till mig att jag ska känna lycka, ja då är det svårare än någonsin att göra det. Däremot känner jag ofta glädje. Jag tror det är skillnad på lycka och glädje. Lyckan är en gåva, glädjen finns i oss alla. Kanske stundvis djupt nergrävd men den finns i oss.”
(Camilla Ekblom på Kyrkpressen)
Håller med henne! Det är precis så som det är.
Man måste fokusera på de lyckliga stunderna och känna glädjen efter de svåra livssituationer som funnits och tänka positivt trots prövningar i livet.

Ja goda människor, så är livet just nu. 💞

Tita


PS 
Rätterna vi ätit finns på bilderna och lite om simning och vyer runtomkring.

















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar