Bloggintresserade

1 maj 2024

Vita probata / livet prövas…..

 


Livet prövas = 
vita probata

Vad kan man säga? 
För 50 år sen träffade jag  min man första gången.
Allt har varit i med och motgångar. 
Jag kan hoppa till 14.04.24 eftersom det varit en prövning i livsföringen.
En hund drog mig omkull, så jag fick fraktur i högra axeln. 
Det var inte min yngsta sons hund utan en främmande hund som jag träffade första gången. Och jag som är hundvän. Trodde att jag behärskar alla hundar, men gjorde inte det. Den drog omkull mig, där låg jag spikrak på gräsmattan och kom inte upp. Så min livskamrat fick lyfta upp mig. Det blev att åka till akuten.
Det som känns värst, då man måste använda bara vänstra armen. Och att man inte får nånting upp från golvet, måste begära hjälp. Kan inte koka mat helt självständigt.  Klarar inte nånting ensam. Inte ens kan jag handarbeta långa stunder, bara korta stunder och vila mellan varven.
Joo, jag säger er, det är en prövning. 
Tänk positivt tänkte jag , och då märkte jag, det finns de som har det värre. Jag kan ju ändå gå och äta med vänstra hand, bara att det tar längre tid.
Nu skall jag vara tacksam och glad åt mina två barnbarn som kom och räfsade bort lite ris efter vinterns blåsväder och hade en brasa och brände riset. Tacksam för att jag ändå är frisk och känner välbefinnande, trots frakturen i högra axeln.
Tänk det blev mycket lättare att vara, när jag tänker positivt.

Positiv tänkande leder till positiv resultat!

Tacksam 
Tita






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar