Bloggintresserade

3 apr. 2024

Finn styrka i Jesus……./

 


Hur kan jag finna styrka i Jesus?    

Fick idag denna rubrik, och det första tanken kom till mig: ”Gud är med er alla dagar in till tidens ände.” Matteus:28:20- 1/2 versen.

Det är en stor tröst att veta, eftersom vi ofta tänker att, skall Gud veta om vad vi har, som vi  kämpa med?  Jag vet, att Gud är med oss, vad vi än har för problem. Han tröstar oss, när vi ber om hjälp. 

Bönen är en styrka för mig!  När jag ber känner jag, att då är Herren nära och ger trygghet och styrka. När jag överlämnar allt i Herrens händer, då vet jag att, jag skall ge över, mina bekymmer, lita på Gud att han tar hand om allt.

Det är många saker som bekymrar, ibland är det närmaste släktet, ibland nån vän eller bekant som har ledsamheter. Det bästa sättet är att be för dem, be Herren ta hand om dem, precis som han lovat.

”Så älskade Gud världen att han gav, sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv.”
Johannesevangeliet 3:16

Också idag, överlämnar jag allt i Herrens händer! 
Jag ber: ”Visa mig, Herre, din väg, så att jag kan vandra i din sanning. ”
Psaltaren 86:11

Jag önskar alla en frifull kväll i dessa tankar, 
Jesus ger styrka och tröst, när vi ber, i Jesu namn Amen!

Ps. Minns att läsa bibeln, varje dag!

Tita





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar