Bloggintresserade

14 dec. 2022

Intressen


Intressen!
Intressen är många och för mig är det givande, att ha sysselsättning.
Roligt då man kan ha olika intressen och hobbyn som man kan göra. Speciellt då man är pensionär, så hinner man. Man får också en känsla  av att man inte hinner göra det man skulle. 
Man måste ju sova emellan för att orka.
Släktforskningen tar tid och motionerandet tar sitt. Sen skall jag ju handarbeta också för att få ge vidare.
Det som kom i mina tankar i morn när jag läste ur Bibeln:

Om allmosor.
Matteus 6 1-4
1. Var noga med att inte utföra era fromma gärningar i människornas åsyn, för att de skall lägga märke till er. Annars har ni ingen lön att vänta hos er fader i himlen. 
2. När du ger allmosor, låt då inte stöta i basun för dig, som hycklarna gör i synagogorna och på gatorna för att människorna skall prisa dem. Sannerligen, de har redan fått ut sin lön. 
3. Nej, när du ger allmosor, låt då inte vänstra handen veta vad den högra gör. 
4. Ge din allmosa i det fördolda. Då skall din fader, som ser i det fördolda, belöna dig.

Jag fick dessa ord att tänka på, eftersom jag nämnt om välgörenhet i mina skriverier. Dem har jag verkligen inte menat som att upphöja mig utan mera som en tanke att man kan hjälpa människor i det fördolda utan att man måste visa upp sig för det om man ger någonting åt någon. 

Så jag hoppas verkligen att ingen tror att jag vill ha en krans för det jag ger. Skulle gärna ge ännu mera om det skulle vara möjligt.

Gud välsignar en glad givare! ♥️

🕯️🕯️🕯️🕯️Ha en det så lungt i advent! 💫🌟

Tita






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar