Bloggintresserade

27 aug. 2022

Processer

 Processer!


Vi människor är ganska invecklade!

Vi processar med allt, till och med känslor.


Vissa saker ser vi inte klart förrän nån eventuellt påpekar om det. 

Då kan vi säga "aha", nu förstår jag varför, eller nu fattar jag mina känslor i detta.


Det fick jag uppleva här om dagen, när jag märkte en händelse som skedde. Förstod då först att personen förstått, vilken tabbe hon gjort tidigarei livet, som hon kanske ångrat. 


Vissa saker i livet måste bearbetas och processas. Först då kommer man vidare och kan njuta av dagens händelser. 


Ibland tar det längre tid att komma vidare, ibland kortare.


En process går i olika etapper, en dag känner man bara att man kommit vidare, godkänner eller att man lämnar i att man grämer sig och ojar över hur det blev såhär.


Livet är att förstå, den andra i olika livssituationer.  Man är med i både, med och motgångar. Inte bara i medgångar. Äkthet i situationen är att, var med i båda. Då först är det äkta när man ser människorna från båda sidorna. För det är också en process att leva med. Livet är inte bara solsken, utan också regn och mulna dagar.


Gott folk, har ni märkt detta? 


Har ni inte märkt detta så läs, tryck på länken!


https://utforskasinnet.se/8-grundlaggande-psykologiska-processer/


Tita


 (Fotot KL)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar